Res Musica

Res Musica 9 (2017)

Tagasi arhiivi →

Saateks koostajalt

13. mail 2015 lahkus meie seast ootamatult ja traagiliselt Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia muusikateaduse osakonna professor, üks Eesti silmapaistvamaid muusikateadlasi Urve Lippus. Tema oli ka aastaraamatu Res Musica peatoimetaja. 23. aprillil 2016 leidis Heino Elleri nimelises muusikakoolis aset Eesti Muusikateaduse Seltsi iga-aastane Tartu päev, mis oli pühendatud Urve Lippuse mälestusele. Käesolev Res Musica number keskendub 2016. aasta Tartu päeval peetud ettekannetele.

Ettekandeid peeti kokku üheksa. Nendest nelja alusel on siinsesse aastaraamatusse koondatud nii-öelda täiemõõdulised artiklid, mis on läbinud eelretsenseerimise. Nimetatud artiklite autoriteks on Brigitta Davidjants, Mart Humal, Janika Oras ja Helena Tyrväinen. Ühtlasi avaldatakse aastaraamatus veel neli Tartu päeva kaastööde põhjal valminud kirjutist, mis on isiklikumat laadi ning mida retsenseeritud ei ole. Nende kaastööde autoriteks on Mimi Daitz, Anu Kõlar, Mark Lawrence ja Andreas Waczkat. Veel sisaldab aastaraamat ühe Veljo Tormise ainetel peetud ettekande teksti (autoriks Jaan Ross), arvustusi mitmete muusikateaduslike publikatsioonide, sealhulgas kolme doktoriväitekirja arvustust, ning tavapärast muusikateadusliku tegevuse kroonikat. Raamatu valmimist on toetanud Euroopa Liit Euroopa Regionaalarengu Fondi kaudu (Eesti-uuringute tippkeskus), see on seotud Eesti Haridus- ja Teadusministeeriumi uurimisprojektiga IUT12-1.

Jaan Ross

Ava täispikalt →

Sulge →

Sisukord:

ARTIKLID

Brigitta Davidjants

National Identity Construction in Music: A Case Study of Aram Khachaturian

Mart Humal

Linearity in Music

Janika Oras

Favourite Children and Stepchildren: Elite and Vernacular Views of Estonian Folk Song Styles

Helena Tyrväinen

Ilmari Krohn and the Early French Contacts of Finnish Musicology: Mobility, Networking and Interaction

MISCELLANEA

Mimi S. Daitz

A Preliminary Look at Two Groups of Refugee Musicians Who Settled in the United States: Those Who Came Primarily From Austria and Germany, 1938 to 1943, and Those Who Came From Estonia, 1944 to ca. 1950

Anu Kõlar

Prelude, Fughetta and Postlude: A Tripartite Reflection on National Ideas and National Music

Mark Lawrence

Veljo Tormis and Urve Lippus: A Legacy

Andreas Waczkat

Elmar Arro’s View of Contemporary Estonian Music

Jaan Ross

Veljo Tormis and Minimalism: On the Reception of His New Musical Idiom in the 1960s

ARVUSTUSED

Ingrid Rüütel. Muhumaa laule ja lugusid. Tartu 2016

(Kadri Tüür, Andreas Kalkun)

Leopold Brauneiss. Arvo Pärdi tintinnabuli-stiil: arhetüübid ja geomeetria. Laulasmaa 2017

(Kerri Kotta)